• En
  • جمعه 28 اردیبهشت 1403

معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی اعلام کرد:

سبد متنوع ارزی صندوق توسعه ملی برای حمایت از توسعه و اجرای پروژه ها/ انعقاد قراردادهای "مانایی"

سبد متنوع ارزی صندوق توسعه ملی برای حمایت از توسعه و اجرای پروژه ها/  انعقاد قراردادهای "مانایی"
معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی با بیان اینکه در شیوه جدید قرارداد مانایی، پرداخت تسهیلات صندوق صرفا ارزی نبوده و سبد کاملی از ارزها است، گفت: محاسبه تسهیلات در قرارداد مانایی به صورت ارزی و مبادلات تسهیلات به صورت ریالی بوده و آثار نوسانات نرخ ارز بر عهده مشتری خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، سید علیرضا میرمحمدصادقی عضو هیأت عامل و معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی در مراسم معرفی قراردادهای مانایی، با بیان اینکه هم اکنون بخشی از اعتبار طرح‌های بزرگ به صورت ارزی و بخشی ریالی تأمین می‌شود، گفت: به طور معمول خرید تجهیزات از محل تسهیلات ارزی و بخشی نیز نیازمند تسهیلات ریالی در کشور است که تبدیل ارز به ریال و تأمین منابع ریالی پروژه از چالش‌های تولیدکنندگان است که این موضوع در قراردادهای مانایی دیده شده است.

وی با بیان اینکه صندوق در شیوه جدید قرارداد مانایی صرفا" ارزی نبوده و سبد کاملی از ارزها است، گفت: به منظور جلوگیری از تبدیل ارز صندوق به ریال، ضمن تأمین تسهیلات ارزی و ریالی متقاضیان، فرآیند تأمین مالی از محل قراردادهای عاملیت به شیوه مانایی در صندوق توسعه ملی طراحی شده است.

میرمحمدصادقی، تصریح کرد: محاسبه تسهیلات در قرارداد مانایی به صورت ارزی و مبادلات تسهیلات به صورت ریالی بوده به طوری که آثار نوسانات نرخ ارز بر عهده مشتری خواهد بود.

وی در ادامه  با بیان اینکه این طرح از فردا یکم شهریور ماه در بانک‌ها قابل اجرا است، افزود: شیوه پرداخت و بازپرداخت تسهیلات در قرارداد ارزی به صورت ارزی خواهد بود اما در قرارداد مانایی به صورت ریال مانا و  یا  ریال مانا/ ارزی خواهد بود.

معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی، جلوگیری از تبدیل ارز به ریال در داخل کشور، کاهش فشار بر روی بانک‌ها برای تأمین مالی پروژه‌ها، تأمین همزمان ارز و ریال، حفظ ارزش منابع صندوق توسعه ملی، کمک به تولید ملی و اشتغالزایی را از پیامدهای مثبت اجرای قراردادهای مانایی عنوان کرد.

انتهای پیام/

yesگفتگوی خبر نیمروزی شبکه 1 با معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی ویدئو

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط