• En
  • ﺳﻪشنبه 11 اردیبهشت 1403

مدیرعامل بانک کشاورزی؛

نقش مهم صندوق توسعه ملی در ایجاد امنیت غذایی جامعه

نقش مهم صندوق توسعه ملی در ایجاد امنیت غذایی جامعه
مدیر عامل بانک کشاورزی از افزایش تعاملات صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی خبر داد و بر نقش این صندوق در افزایش امنیت غذایی جامعه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، در حاشیه نشست امروز محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، مهدی غضنفری رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و فرشید فرخ‌نژاد مدیر عامل بانک کشاورزی که در محل این صندوق برگزار شد، فرخ‌نژاد از افزایش تعاملات صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی خبر داد.

فرشید فرخ‌نژاد در گفت وگو با روابط عمومی صندوق توسعه ملی به تشریح نقش صندوق در پیشبرد اهداف توسعه‌ای و ماموریت‌های این بانک پرداخت. به گفته وی، منابع ارزی صندوق در توسعه صنایع تبدیلی و صادرات محور و منابع ریالی آن نیز در بخش تولیدات محصولات کشاورزی نقش موثری دارد.

فرخ‌نژاد با تاکید بر ظرفیت‌های بانک کشاورزی و ذکر این نکته که این بانک بالاترین میزان جذب منابع در شبکه بانکی کشور را داراست، به جابه‌جایی سرفصل‌های ارائه تسهیلات اشاره کرد و خواستار اعطای تسهیلات به بخش‌ها و سرفصل‌هایی شد که متقاضی بیشتری دارند.

به اعتقاد مدیرعامل بانک کشاورزی تخصیص بهینه منابع صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی نه تنها منجر به ارزآوری می‌شود، بلکه نقش پررنگی در امنیت غذایی جامعه و گسترش تولید در این بخش دارد.

به گفته فرشید فرخ‌نژاد مهم‌ترین تصمیم جلسه امروز استفاده از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی برای کمک به بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و پروژه‌های بزرگ در حوزه کشاورزی بود. بانک کشاورزی به دلیل گستردگی شعب در سراسرکشور و نیز وجود ظرفیت‌های کارشناسی، شناخت بهتری نسبت به جامعه هدف دارد و اکنون با توافقات انجام شده بین وزارت جهاد کشاورزی و صندوق توسعه ملی می‌تواند بهتر از گذشته در خدمت کشاورزان باشد.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :