• En
  • دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

زمان و نحوه واریز 3000 میلیارد تومان منابع جدید توسط صندوق توسعه ملی به بورس

زمان و نحوه  واریز 3000 میلیارد تومان منابع جدید توسط صندوق توسعه ملی به بورس
عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی از واریز 3000 میلیارد تومان منابع جدید توسط صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، علیرضا میرمحمدصادقی در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد ( از اینجا  بشنوید)، با تاکید بر اینکه صندوق تثبیت بازار سرمایه یک صندوق حمایتی است، اظهار کرد: این صندوق باید زمانی که بازار درحال نزول است ورود پیدا کرده و اقدام به خرید سهام کند و زمانی که بازار صعودی است، اقدام به فروش کرده و سعی کند بازار را متعادل کند. منابع این صندوق از منابع دولت، منابع سازمان بورس و اوراق بهادار و منابع صندوق توسعه ملی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تا کنون بالغ بر 65 درصد منابع مورد نیاز صندوق تثبیت بازار سرمایه توسط صندوق توسعه ملی تامین شده است و با هزار میلیارد تومانی که تا شنبه به صندوق تثبیت تزریق خواهد شد، بالغ بر 70 درصد منابع صندوق تثبیت توسط صندوق توسعه ملی تامین می‌شود. امیدورام سازمان بورس هم منابعی را تزریق کند تا ماموریت صندوق تثبیت به نحو احسن انجام شود.

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه از سال 1399 تا کنون، صندوق توسعه ملی طبق قانون بالغ بر 93 هزار میلیارد ریال به صندوق تثبیت بازار سرمایه منابع تزریق کرده است، توضیح داد: در سال 1399، 10 هزار میلیارد ریال،  در سال 1400، 16 هزار و 850 میلیارد ریال طی دو مرحله،  در سال 1401، 38 هزار میلیارد ریال طی چهار مرحله و در سال جاری و تاکنون 28 هزار و 700 میلیارد ریال توسط صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شده است که با هزار میلیاردی که تا شنبه واریز خواهد شد این میزان به 38 هزار و 700 میلیارد ریال خواهد رسید.

میرمحمدصادقی تاکید کرد: امیدواریم با تزریق این منابع و سیاست‌هایی که سازمان بورس اتخاذ خواهد کرد، شاهد شکوفایی بازار سرمایه باشیم. چراکه سیاست‌های حمایتی از جمله موظف کردن شرکت‌های بزرگ به خرید سهام نیز باید اتخاذ شود. باید توجه داشت عوامل مختلفی باعث سبزپوش یا قرمزپوش شدن  بورس می‌شوند و تزریق منابع تنها یکی از دلایل است.

وی در ادامه با اشاره به طلب صندوق توسعه ملی از سازمان امور مالیاتی گفت: صندوق توسعه ملی یک طلب دو هزار میلیارد تومانی از سازمان امور مالیاتی دارد که طی هماهنگی که با وزارت اقتصاد انجام شد، قرار شد این طلب مستقیم به صندوق تثبیت پرداخت شود. درواقع سازمان امور مالیاتی هر زمان طلب را به صندوق توسعه ملی پرداخت کند؛ صندوق نیز سریعا این منابع را به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می‌کند.

انتهای پیام/

 

امتیاز به خبر :