• En
  • دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

ایجاد کارگروه مشترک بین معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و صندوق توسعه ملی

ایجاد کارگروه مشترک بین معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و صندوق توسعه ملی
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از ایجاد کارگروه مشترک بین معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: یک درصد برتر شرکت‌های دانش بنیان که به توسعه خوبی رسیده‌اند، می‌توانند مخاطب‌های خوب و طرح‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی باشند.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با روابط عمومی صندوق توسعه ملی، با تاکید بر اینکه صندوق توسعه هر کشوری صندوق ثروت آن کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: همه کشورها تلاش می‌کنند این صندوق را قوی‌تر و بزرگ‌تر کنند. در کشور ما طی سال‌های گذشته به دلایل مختلفی از جمله کمتر توجه کردن دولت‌ها به صندوق توسعه ملی، این صندوق  کمی ضعیف شده است.

وی ادامه داد: باور ما این است که امروز بزرگ‌ترین راهبرد برون رفت از این موضوع و کمک به ارتقای صندوق توسعه ملی، سرمایه‌گذاری این صندوق در طرح‌های دانش بنیان است. البته منظور، طرح‌های اولیه نیست، بلکه طرح‌هایی است که بالغ شده‌ و به درآمد رسیده‌اند و می‌خواهند توسعه پیدا کنند. همه‌ی دنیا هم به این سمت حرکت کرده‌ و با سرمایه‌گذاری صندوق‌های ثروت ملی در حوزه‌های فناورانه به یک اقتصاد خوب رسیده‌اند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه یک درصد برتر شرکت‌های دانش بنیان که به توسعه خوبی رسیده‌اند، می‌توانند مخاطب‌های خوب و طرح‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی باشند، گفت: همچنین یک درصد شرکت‌هایی که درحال رسیدن به بلوغ هستند می‌توانند برای منابع ریالی صندوق توسعه ملی، مخاطب خوبی محسوب شوند.

دهقان با اشاره به جلسه‌ای که بین معاونت معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی برگزار شد، عنوان کرد: نتیجه‌ی این جلسه پربار، تشکیل کارگروه بین دو طرف بود و قرار شد هر دو هفته یکبار جلسه‌ای برای پیشبرد برنامه‌ها برگزار شود. امیدوارم ظرف یک سال آینده حداقل 10 مورد سرمایه‌گذاری خوب صندوق توسعه ملی برای توسعه‌ی حوزه دانش‌بنیان‌ها شکل بگیرد.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :