• En
  • دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

نخستین مشارکت صندوق توسعه ملی در سرمایه‌گذاری خارجی کلید خورد

نخستین مشارکت صندوق توسعه ملی در سرمایه‌گذاری خارجی کلید خورد
نخستین قرارداد مشارکت صندوق توسعه ملی در سرمایه گذاری خارجی در پروژۀ بازسازی، نوسازی و راه‌اندازی واحد اوره آمونیاک ونزوئلا با پرداخت مبلغ 52 میلیون دلار برای مرحله اول منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، اولین قرارداد مشارکت در سرمایه‌گذاری خارجی صندوق توسعه ملی با استفاده از توان فنی مهندسی و تجربه فعالیت بیش از چهل ساله کشور در تولید اوره و آمونیاک منعقد شد.

قرارداد موصوف از نوع قرارداد سرمایه‌گذاری قابل تبدیل به سهام (Convertible Note) بوده و با اتکاء به توان و تجربه سالیان متمادی مهندسی کشور در حوزه بازسازی، نوسازی و راه‌اندازی واحدهای متعدد پتروشیمی اوره و آمونیاکی بوده و با نگاه صادرات انواع خدمات مهندسی و نیز در راستای زنجیره امنیت غذایی و تامین کالاهای اساسی صورت پذیرفته است.

همچنین، مدل قراردادی موصوف و تضامین اخذ شده، ضمن پوشش ریسک‌های سرمایه‌گذاری خارجی صندوق توسعه ملی، موجب توسعه صادرات خدمات مهندسی شرکت‌های داخلی و نیز در بازارهای بین المللی شده و افق این سرمایه‌گذاری در راستای اهداف امنیت غذایی و تامین کالاهای اساسی برنامه‌ریزی شده است.

لازم به ذکر است، بازارهای منطقه‌ای حوزه‌ی قاره آمریکا از بزرگترین بازارهای مصرف کننده و واردکننده این گروه از محصولات بوده که سرمایه‌گذاری انجام شده می‌تواند مکمل مناسبی برای تامین بخشی از کالاهای اساسی وارداتی محسوب شود.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :