• En
  • دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

اجرای بزرگترین طرح داروسازی کشور با 46 میلیون دلار منابع ارزی صندوق توسعه ملی/بازدید عضو هیأت عامل صندوق از روند اجرای طرح

اجرای بزرگترین طرح داروسازی کشور با 46 میلیون دلار منابع ارزی صندوق توسعه ملی/بازدید عضو هیأت عامل صندوق از روند اجرای طرح
عضو هیات عامل و معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی از نزدیک در جریان روند اجرای بزرگترین طرح داروسازی کشور با اختصاص 46 میلیون دلار منابع ارزی صندوق توسعه ملی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، سید علیرضا میرمحمدصادقی، عضو هیأت عامل و معاون بانکی و اعتباری به همراه رضا محمدی مدیر نظارت و وصول مطالبات صندوق توسعه ملی از بزرگترین طرح داروسازی، با ارزش افزوده بالا در کشور که با تخصیص 46 میلیون دلار منابع ارزی صندوق توسعه ملی  راه اندازی شده است، بازدید به عمل آورده و در جریان روند اجرایی طرح قرار گرفتند.

طرح بزرگ داروسازی کشور در استان لرستان (شهر ازنا) واقع شده، که شامل 7 کارخانه عظیم برای تولید داروهای دامی، انسانی، مواد اولیه دارویی، واکسن، سرم، سموم دفع آفات کشاورزی، حیوانی، خانگی و مواد آرایشی، بهداشتی است.

کارخانه داروسازی دامی و انسانی بایر افلاک، دارای زمینی به مساحت 120 هزار متر مربع شامل 7 خط تولید داروهای مورد مصرف دامپزشکی و 13 خط تولید داروهای مورد مصرف انسانی با هدف تولید بالغ بر 200 قلم داروی دامی و 500 قلم داروی انسانی است.

لازم به ذکر است: با توجه به نیاز مبرم به تأمین پیوسته دارو در داخل کشور و نیز اهتمام ویژه صندوق توسعه ملی در ایجاد زیرساختهای توسعه‌ای بخشی کشور، اجرای این پروژه از نقطه نظر تبدیل منابع صندوق به طرح‌های مولد و با دانش و تکنولوژی بالا و هم از نظر جلوگیری از خروج سالانه منابع ارزی کشور قابل توجه است.

در این پروژه بخش تولید داروهای دامی راه اندازی و در حال تولید است که پیش بینی می‌شود سایر بخش های طرح نیز تا دو سال آتی به بهره برداری کامل برسد که به طور قطع در تأمین پایدار داروهای مورد نیاز کشور نقش آفرین خواهد بود. 

گفتنی است: منابع مصوب و اختصاص یافته صندوق توسعه ملی به پروژه‌ها بر ‌اساس میزان پیشرفت واقعی طرح‌ها پرداخت می شود، طرح مذکور با پیشرفت فیزیکی حدود 60 درصد تاکنون مبلغ 23 میلیون دلار از منابع مصوب شده را جذب کرده است.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :