• En
  • جمعه 07 اردیبهشت 1403

سخنگوی اقتصادی دولت؛

ساز و کار جدید، برای صندوق توسعه ملی در برنامه هفتم توسعه

ساز و کار جدید، برای صندوق توسعه ملی در برنامه هفتم توسعه
دولت سیزدهم در تلاش است سه اقدام برای بهبود وضعیت صندوق توسعه ملی انجام دهد. اول آنکه با منضبط کردن بودجه دولت، میزان برداشت و تسهیلات را کاهش دهد، دوم، نسبت به بازگشت تسهیلاتی که در سال‌های گذشته داده شده و باید برگشت داده می‌شد، کار بازگشت این بدهی‌ها با جدیت پیگیری شود. سوم آنکه در برنامه هفتم توسعه ساز و کار جدیدی برای صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، دوم خرداد 1402، احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در یک نشست خبری با خبرنگاران در خصوص برنامه‌های اقتصادی کوتاه مدت و میان‌مدت دولت در پاسخ به سؤالی با موضوع وضعیت صندوق توسعه ملی گفت: از مجموع حدود ۱۵۰ میلیارد دلاری که از اولین روز تأسیس صندوق توسعه ملی تا به امروز به عنوان ورودی‌ها و منابع صندوق وجود داشته ۱۰۰ میلیارد دلار در دولت های گذشته تحت عنوان تسهیلات برداشت شده است؛ با این توضیح که تسهیلات نیز جزو دارایی‌های صندوق است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، برنامه هفتم توسعه را نیز یک نقطه عطف برای اصلاح روند آینده صندوق توسعه ملی برشمرد و گفت: تلاش دولت سیزدهم اجرای سه اقدام برای بهبود وضعیت صندوق توسعه ملی است؛ یعنی با منضبط کردن بودجه دولت، میزان برداشت و تسهیلات را کاهش دهد و نسبت به بازگشت تسهیلاتی که در سالهای گذشته داده شده و باید برگشت داده می‌شد با جدیت، این کار پیگیری شود که در این راستا بخش قابل توجهی از آنچه که تحت عنوان بدهی سایر بخش‌های اقتصادی به صندوق توسعه ملی وجود داشته برگشت داده شود و در برنامه هفتم توسعه نیز اساسا ساز و کار جدیدی برای صندوق در نظر گرفته شود که به این آسیب مبتلا نشویم که امیدوارم بعد از نهایی شدن ساز و کار برنامه، اطلاعات دقیقی ارائه شود.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :