• En
  • یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

مدیر همکاریهای بین الملل صندوق توسعه ملی اعلام کرد:

متخصصین بین المللی صندوق‌های ثروت ملی و پنل تخصصی سرمایه‌گذاری در سومین همایش صندوق توسعه ملی

  • 21 فروردین 1402
  • 14:14
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
متخصصین بین المللی صندوق‌های ثروت ملی و پنل تخصصی سرمایه‌گذاری در سومین همایش صندوق توسعه ملی
مدیر همکاریهای بین الملل صندوق توسعه ملی،  دعوت از افراد برجسته و فعال در حوزۀ بین الملل صندوقهای ثروت ملی و برگزاری پنل تخصصی با محتوای سرمایه گذاری را از مهمترین برنامه های این مدیریت در سومین همایش صندوق عنوان کرد.

نگین حیدری‌زاده مدیر همکاری‌های بین الملل صندوق توسعه ملی در گفت و گو با روابط عمومی صندوق با اشاره به برگزاری اولین همایش صندوق درسال 1392 و دومین همایش دراردیبهشت سال 1401، اظهار داشت: از آنجایی که سومین همایش صندوق با عنوان "حکمرانی نوین در صندوق توسعه ملی" نیز به صورت بین المللی برگزار می‌شود؛ کلیه تعاملات بین المللی و خارجی برعهده‌ی مدیریت همکاری‌های بین الملل است.

حیدری‌زاده با اشاره به دعوت از افراد برجسته و فعال در حوزه‌ی بین الملل صندوق‌های ثروت ملی ، گفت: اولین سخنران دیگو لوپز مدیرعامل موسسۀ GSWF و دومین سخنران نیز اندرو روازنف اقتصاد دادن و مشاور سرمایه‌گذاری صندوق‌های ثروت ملی بزرگ جهان است که برای نخستین بار اصطلاح صندوق‌های ثروت ملی را در سال 2005 مطرح ساخت و با صندوق‌های بزرگ جهان از جمله ابوظبی، قزاقستان، روسیه و نروژ همکاری داشته و قرار است جلسه‌ی پرسش و پاسخ با ایشان حین برگزاری همایش داشته باشیم.

مدیر همکاری‌های بین الملل صندوق توسعه ملی در ادامه، به برگزاری پنل تخصصی با محتوای سرمایه‌گذاری خارجی را از دیگر برنامه‌های معاونت سرمایه‌گذاری خارجی صندوق در این همایش عنوان و تصریح کرد: قرار است در مورد استراتژی‌های سرمایه گذاری اعم از مناطق آزاد، بیمه بین الملل، بانک آفشور و مناطق مرزی نیز در این پنل تخصصی بحث و تبادل نظر شود.

وی دعوت از مهمانان خارجی را از دیگر برنامه‌های این بخش در سومین همایش بین المللی صندوق ذکر کرد و افزود: در همایش امسال اولویت همکاری با کشورهای همسایه به ویژه 10 کشور عضو اکو (که یک پروژه‌ی مشترک نیز با صندوق دارند) خواهد بود، همچنین از سفرای 14 کشور آفریقایی مستقر در تهران و کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس به ویژه قطر، عمان و امارات (که چند همکاری در بخش سرمایه‌گذاری خارجی با آنها در حال انجام است) و سایر کشورهایی مثل ونزوئلا، روسیه، هند و اندونزی نیز دعوت به عمل آمده است.

حیدری‌زاده همچنین با اشاره به ارسال پوستر همایش در گروهها و نهادهای بین المللی، خاطر نشان کرد: از کلیه نهادهای فعال در این حوزه جهت ارسال مقاله و شرکت در همایش به صورت آنلاین دعوت به عمل آمده  است.

لازم به ذکر است که سومین همایش صندوق با عنوان "حکمرانی نوین در صندوق توسعه ملی" 24 اردیبهشت 1402 در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :