• En
  • جمعه 14 اردیبهشت 1403

نماینده مردم دزفول در مجلس:

صندوق توسعه ملی باید همواره استقلال حساب‌های خود را در دست داشته باشد

صندوق توسعه ملی باید همواره استقلال حساب‌های خود را در دست داشته باشد
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدد تصمیم گیری در مورد صندوق و برداشت های مکرر و بدون اطلاع مدیران آن، تصریح کرد: این موضوع موجب کاهش منابع صندوق طی سالهای گذشته شده است؛ به همین منظور باید به سرعت صندوق استقلال حساب های خود را در دست گیرد.

سید احمد آوایی با تأکید بر تقویت منابع ارزی صندوق توسعه ملی، یکی از بزرگترین مشکلات موجود در سیستم اداری کشور را تعدد واسطه‌ها در مدیریت عنوان کرد و افزود: تمرکز زدایی در سیستم مدیریت، آسیب‌های جدی به کشور وارد می کند .

وی تصریح کرد: وقتی مدیر قوی در بخشی همانند صندوق توسعه ملی منصوب می‌شود باید اختیارات لازم برای تصمیم گیری نیز به او داده شود و به همان نسبت نیز وی پاسخگو باشد.

اجرای پروژه های عمرانی برعهده صندوق توسعه ملی نیست

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدد تصمیم گیری در مورد صندوق و برداشت های مکرر و بدون و گاهی بدون اطلاع قبلی مدیران صندوق، تصریح کرد: این موضوع موجب کاهش منابع صندوق توسعه ملی طی سالهای گذشته شده است؛ به همین منظور باید به سرعت صندوق استقلال حساب‌های خود را در دست گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی برعهده صندوق توسعه ملی نبوده و وظیفه دولت است، گفت: عمده اعتبارات پرداخت شده از سوی صندوق در پروژه های عمرانی برگشت داده نشده و موجب کاهش منابع صندوق شده است، بنابراین صندوق باید در جایی وارد شود که امکان برگشت منابع ضمن کسب درصد سود وجود دارد.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :