• En
  • ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403

عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی:

افزایش موفقیت "صندوق توسعه ملی" در تحقق اهداف، نیازمند هماهنگی نزدیک مدیریت راهبردی بودجه و دولت‌ها است

  • 17 فروردین 1401
  • 10:10
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
افزایش موفقیت "صندوق توسعه ملی" در تحقق اهداف، نیازمند هماهنگی نزدیک مدیریت راهبردی بودجه و دولت‌ها است
عضو هیأت عامل و معاون اقتصادی صندوق توسعه ملی، افزایش موفقیت صندوق توسعه ملی را در گرو انطباق مدیریت راهبردی بودجه و دولت‌ها با اهداف این بخش دانست و گفت: چنانچه مدیریت بودجه و انگیزه‌های سیاسی و اقتصادی دولت‌ها با اهداف صندوق در یک راستا باشد، احتمال موفقیت آن در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده افزایش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، نتاج اظهار داشت: نهال اولیه صندوق توسعه ملی ازبرنامه سوم توسعه (۸۳- ۱۳۷۹)، با هدف جلوگیری از انتقال شوک‌های نفتی به اقتصاد و حفظ ثبات بودجه عمومی در زمان کاهش قیمت نفت کاشته و به یکی از نمادهای اصلی امید و نشاط در نسل‌های فعلی و آینده ایران عزیز مبدل شد.

عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی، در ادامه به بررسی عوامل مؤثر در موفقیت صندوق‌های ثروت ملی پرداخت و گفت: عواملی از جمله اقتدار سیاست‌های مالی و تعهد به آنها، عمل بر اساس قواعد تجربه شده مالی، اجتناب از مصلحت‌زدگی، اراده سیاسی دولت‌ها و تعهد به مدیریت محتاطانه درآمدها درموفقیت صندوق‌های ثروت ملی نقش مهمی ایفا می کند.

به اعتقاد وی، چنانچه مدیریت بودجه و انگیزه‌های سیاسی و اقتصادی دولت‌ها با اهداف صندوق در یک راستا باشد، احتمال موفقیت آن در دستیابی به اهداف بالا افزایش می‌یابد.

عضو هیأت عاملصندوق توسعه ملی، افزود: دارایی‌های صندوق توسعه ملی نیز در صورت تحقق برنامه‌های توسعه و پشتیبانی و مراقبت جدی قوای سه گانه حاکمیتی می تواند زیرساخت اساسی برای تسریع در افزایش رفاه و توسعه اقتصادی و اجتماعی  نسل های فعلی و آینده واقع شود.

نتاج درپایان با اشاره به وجود تجربه‌های جهانی عملکرد صندوق‌های ثروت ملی در کشورهای مختلف (اعم از توسعه یافته و در حال توسعه)، اظهار امیدواری کرد؛ با تصویب نظام نامه‌ی سرمایه‌گذاری داخلی در هیأت امنای صندوق، این امکان فراهم شود تا از دارایی‌های صندوق توسعه ملی برای ارتقای رفاه و رشد و توسعه اقتصادی کشور استفاده شود و در خلال آن به ارزش دارایی‌های صندوق نیز اضافه شود.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :