• En
  • جمعه 14 اردیبهشت 1403

توسط صندوق توسعه ملی صورت گرفت؛

اختصاص بیش از 27 هزار میلیارد ریال اعتبار به شرکت های دانش بنیان

اختصاص بیش از 27 هزار میلیارد ریال اعتبار به شرکت های دانش بنیان
از ابتدای سال 94 تاکنون بیش از 27 هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی به شرکت های دانش بنیان فعال در بخش های صنعت  و معدن، بخش آب و کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی اختصاص یافته است.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، با توجه به عقد تفاهم‌نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق توسعه ملی در سال 1397 مقرر شد؛ بخشی از تسهیلات صندوق توسعه ملی صرف پشتیبانی مالی از شرکت‌های خلاق و فناور دانش بنیان شود.

بر این اساس، از ابتدای سال 94 تا کنون مبلغ 27.350 میلیارد ریال طی 43 فقره قرارداد دانش بنیان در بانکهای عامل سپرده گذاری شده که از این میزان، مبلغ 25.550 میلیارد ریال قرارداد مربوط به بخش صنعت و معدن، مبلغ 1.400 میلیارد ریال مربوط به بخش آب و کشاورزی و مبلغ 400 میلیارد ریال مربوط به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بوده است.

شایان ذکر است نرخ سود تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی در بخش آب و کشاورزی 14 درصد و بخش های صنایع تبدیلی و تکمیلی و صنعت و معدن 16 درصد تعیین شده است که به منظور حمایت هر چه بیشتر از شرکت های دانش بنیان، نرخ سودها به میزان 4 درصد کاهش یافته و این میزان برای بخش کشاورزی به 10 درصد و برای بخش صنعت و معدن و صنایع تبدیلی و تکمیلی به 12 درصد رسیده است.

یادآوری می شود تا پایان مرداد ماه سال جاری، از کل این میزان سپرده گذاری، مبلغ 13.926 میلیارد ریال (51 درصد) درقالب 209 طرح توسط بانک های عامل به متقاضیان تخصیص داده شده است.

گفتنی است؛ تسهیلات صندوق توسعه ملی در قالب، سرمایه گذاری برای ایجاد یا توسعه‌ی واحد های تولیدی (طرح) و سرمایه در گردش پرداخت می‌شود که مدت زمان تعیین شده برای بازپرداخت تسهیلات "طرح" 7 سال و برای تسهیلات "سرمایه در گردش" 2 سال در نظرگرفته شده است .

انتهای پیام/

 

امتیاز به خبر :