• En
  • ﺳﻪشنبه 11 اردیبهشت 1403

با عنایت رهبر معظم انقلاب و تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی:

طولانی‌ترین خط آهن ایران به بهره برداری می رسد

طولانی‌ترین خط آهن ایران به بهره برداری می رسد
وزیر راه و شهرسازی گفت: رهبر معظم انقلاب با توجه به اهمیت خط آهن چابهار ـ زاهدان اعتباراتی از صندوق توسعه ملی به این بخش اختصاص دادند.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی ،راه آهن چابهار ـ زاهدان ـ مشهد طولانی‌ترین خط آهن ایران و بزرگترین پروژه ریلی کشور، یکی از پروژه‌های مورد توجه مقام معظم رهبری است که با داشتن اهمیتی جهانی نقشی اساسی در توسعه جنوب شرق کشور دارد.

این پروژه که به دلیل نبود منابع مالی سال‌ها متوقف مانده بود با همت دولت تدبیر و امید دوباره از سر گرفته شد و به مرحله ریل گذاری رسیده است.

با بهره برداری از این پروژه ملی فرصت تاریخی برای سیستان و بلوچستان ایجاد شده و بار دیگر جاده ابریشم به روی تجار ایرانی و خارجی گشوده می شود.

وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغازعملیات ریل گذاری قطار زاهدان-چابهار گفت: با توجه به اجرای 2 برنامه مهم و کلیدی «توسعه محور شرق و سواحل مکران» دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری قابل توجه در سیستان و بلوچستان را در دستور کار قرار داده است.
محمد اسلامی با بیان اینکه دولت در حوزه زیرساختی و روبنایی در سیستان و بلوچستان طرح‌های مهمی نظیر راه آهن چابهار- زاهدان و توسعه بندر شهید بهشتی را در دست اجرا دارد، اظهارداشت: به زودی اثرات اقتصادی و توسعه‌ای آن‌ها در این استان قابل مشاهده می شود چرا که توسعه زیرساختی دربخش بندر، ریل،حمل و نقل و فرودگاه نوید دهنده توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان است.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با توجه به اهمیت خط آهن چابهار ـ زاهدان اعتباراتی از صندوق توسعه ملی به این بخش اختصاص دادند.

وی اضافه کرد: منابع مالی این طرح از محل فروش سهام، منابع اعتباری قانون بودجه، تسهیلات صندوق توسعه ملی و نیز منابع مالی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا تامین خواهد شد.



امتیاز به خبر :