• En
  • شنبه 01 اردیبهشت 1403

سرمایه گذاری مشترک صندوق ثروت ملی اسپانیا با صندوق های ثروت ملی عمان، قطر و دبی

سرمایه گذاری مشترک صندوق ثروت ملی اسپانیا با صندوق های ثروت ملی عمان، قطر و دبی
صندوق ثروت ملی اسپانیا با صندوق های ثروت ملی عمان، قطر و دبی صندوق سرمایه گذاری مشترک ایجاد کرده است؛ این  صندوق در حال حاضر در ۴۶۰ پروژه در خارج از کشور سرمایه گذاری کرده که حدود ۴۰ درصد این پروژه ها در مکزیک، شیلی و کلمبیا است.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، صندوق ثروت ملی اسپانیا به نام COFIDES،  حدود ۵۴٪ از منابع خود را در سهام عمومی شرکت های زیر در داخل اسپانیا سرمایه گذاری کرده است:

بر این اساس، 26 درصد در آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا ، 20 درصد در بانک دولتی اسپانیایی ، 8 درصد در شرکت سرمایه گذاری و صادرات ICEX و ۴۶ درصد از منابع خود را در سهام شرکت های خصوصی سرمایه گذاری کرده است.

صندوق ثروت ملی اسپانیا با ۸۷ کارمند و با کمک ۱۴ شرکت مشاوره ای ، ۱۲ شرکت حقوقی و یک آژانس رتبه بندی کار خود را انجام می‌دهد و در حال بررسی تاسیس اولین دفتر خود در مراکش است؛ همچنین با صندوق های ثروت ملی عمان، قطر و دبی صندوق سرمایه گذاری مشترک ایجاد کرده است.

این صندوق در حال حاضر در ۴۶۰ پروژه در خارج از کشور سرمایه گذاری کرده اند که حدود ۴۰ درصد این پروژه ها در مکزیک، شیلی و کلمبیا است.

تمرکز این سرمایه گذاری ها  در بخش های جاده ای ، انرژی های تجدیدپذیر و صنایع است.

این صندوق قدم های کوچک کوچک برمی‌دارد و درصد پایینی سهام  شرکت ها را خریداری می کند ( ۱۰  تا ۱۵٪ سهام) یا با ارائه وام های مشارکتی با طول مدت ۸ تا ۱۰ ساله با نرخ بهره مرتبط با آن شرکت ها اقدام به تامین مالی می‌کند.

امتیاز به خبر :