• En
  • شنبه 01 اردیبهشت 1403

در شش ماه نخست سال ۲۰۲۲ روی داد:

زیان 170 میلیارد دلاری صندوق ثروت ملی نروژ / صندوق ثروت ملی چین اول شد

زیان 170 میلیارد دلاری صندوق ثروت ملی نروژ / صندوق ثروت ملی چین اول شد
به دنبال زیان 174 میلیارد دلاری صندوق ثروت ملی نروژ، عنوان بزرگترین صندوق ثروت ملی دنیا از دست نروژ خارج و به صندوق ثروت ملی چین به نام CIC تعلق گرفت.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، صندوق ثروت ملی نروژ NBIM با اعلام بازدهی ۱۴.۴٪- به زیان ۱۷۴ میلیارد دلاری رسید و این به این معناست که، عنوان بزرگترین صندوق ثروت ملی دنیا از دست نروژ خارج و به صندوق ثروت ملی چین به نام CIC تعلق گرفت.

میانگین بازدهی جهانی برای صندوق های ثروت ملی در این بازه زمانی ۸.۷٪- اعلام شده است.

همچنین، درماه آگوست ۲۰۲۲ در بین صندوقهای ثروت ملی جهان، صندوق ثروت ملی سنگاپوربه نام تماسک با 8 مورد بیشترین میزان سرمایه گذاری دارد و پس از آن صندوق ثروت ملی سنگاپورGIC با ۷ مورد و صندوق ثروت ملی ابوظبی ADIA با ۷ مورد سرمایه گذاری قرار دارند.

صندوق ثروت ملی عربستان سعودی PIF نیز با صندوق ثروت ملی مصر به نام  TSFE در مصر یک سرمایه گذاری مشترک به میزان ۱.۳ میلیارد دلار انجام داده اند.

همچنین، صندوق ثروت ملی دبی بندر کریک نیز مبلغ ۲ میلیارد دلار را به شرکت عمار، شرکت توسعه املاک و مستغلات اماراتی واگذار کرد.

صندوق ثروت ملی نیوزلند نیز ۲۵ درصد سهام بانک  kiwibank که یک بانک دولتی و ارائه دهنده خدمات مالی نیوزیلند است را به شرکت جنسیس به قیمت ۳ میلیون دلار واگذار کرد.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :