• En
  • چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403

حمایت ارزی 3 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی از طرح های اقتصادی استان هرمزگان

حمایت ارزی 3 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی از طرح های اقتصادی استان هرمزگان
صندوق توسعه ملی تا پایان آبان ماه سال جاری، در مجموع 2/8میلیارد دلار منابع ارزی و بیش از 17 هزار میلیارد اعتبار ریالی برای بیش از 4500 طرح اقتصادی استان هرمزگان دربخشهای مختلف تأمین و انتقال آب خلیج فارس، آب شیرین کن، صنعت و معدن، آب و کشاورزی، آهن و فولاد و نفت اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، صندوق همواره نقش مؤثری در برنامه‌های توسعه‌ای بخش غیر دولتی و ارتقای بخش خصوصی اعم از صنعتی و کشاورزی و اشتغال روستایی و حتی زیرساخت‌های نفت و گاز و پتروشیمی به ویژه استانهای محروم داشته است.

در این راستا، تا پایان آبان ماه سال جاری، در مجموع 2/8میلیارد دلار منابع ارزی و بیش از 17هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی برای بیش از 4500 طرح اقتصادی استان هرمزگان دربخشهای مختلف تأمین و انتقال آب خلیج فارس، آب شیرین کن، صنعت و معدن، آب و کشاورزی و آهن و فولاد و نفت اختصاص یافته است.

بر اساس خلاصه وضعیت جذب منابع سپرده گذاری ریالی استان هرمزگان به تفکیک بخش اقتصادی از مجموع منابع سپرده گذاری کل کشور، از مجموع  نزدیک به 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات تخصیصی به این استان، بیش از 2 هزار میلیارد ریال به بخش صنعت و معدن، نزدیک به 4 هزار میلیارد ریال به بخش گردشگری، 4 هزار و 650 میلیارد ریال به بخش کشاورزی و 816 میلیارد ریال به صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/.

امتیاز به خبر :