• En
  • ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403

غضنفری در نشست تخصصی توسعه؛ رشد و رفاه:

بهترین راهکار برای ایجاد عدالت محوری بین استانهای کشور رعایت ملاحظات آمایش سرزمین است

بهترین راهکار برای ایجاد عدالت محوری بین استانهای کشور رعایت ملاحظات آمایش سرزمین است
دکتر غضنفری در نشست تخصصی توسعه؛ رشد و رفاه، گفت: بهترین راهکار برای ایجاد تعادل بین استانهای کشور و عدالت محوری، رعایت ملاحظات آمایش سرزمین است به طوری که منابع محدود استاني و ملي صرف طرحهايي شود که بيشترين اثر را در زنجيره هاي توليدي و افزايش قابل توجه توليد ناخالص داخلي دارند.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، نشست تخصصی توسعه؛ رشد و رفاه(موانع و راهکارها) با هدف افزایش بینش و نگرش مدیران و کارکنان نظام اداری روز چهارشنبه بیست و دوم دی ماه به صورت حضوری و برخط در سالن ولايت مرکز آموزش مديريت دولتی، از طریق سامانه آموزش‌های الکترونیکی برگزار شد که 314 شرکت کننده به صورت برخط از سراسر کشور اين برنامه را دنبال کردند.

دکتر مهدی غضنفری رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی به عنوان سخنران اصلی این برنامه، نرخ رشد اقتصادی مطلوب را ۸ درصد عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه کشور چین به این نرخ رشد اقتصادی دست یافته است؛ اما در حوزه رفاه ورود پیدا نکرده و برای ثابت نگه داشتن آن تلاش می کند؛ در حالی که در برنامه‌ریزی‌ها، آینده بر زمان حال مقدم است.

غضنفری در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: سیاست های مالی لایحه بودجه ۱۴۰۱ بر اساس رشد اقتصادی و ارتقاء بهره‌وری، ثبات اقتصادی، عدالت‌محوری و ارتقای کیفیت بودجه‌ریزی است و دولت تلاش می کند رشد، مبنای همه فعالیت‌های کشور شود .

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی با تأکید بر اجرای کلیه برنامه‌ها بر اساس ملاحظات آمایش سرزمین، تصریح کرد: بهترین راهکار برای ایجاد تعادل بین استانهای کشور و عدالت محوری، رعایت ملاحظات آمایش سرزمین در کلیه برنامه‌ها است به طوری که در همه‌ی استانها پروژه‌ها از نظر اثرگذاری بر نرخ رشد اقتصادی سنجیده شده و منابع محدود استانی و ملی صرف طرحهايی شود که بيشترين اثر را در زنجيره های توليدی و افزايش قابل توجه توليد ناخالص داخلی دارند.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط