• En
  • ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403

توسط "صندوق توسعه ملی" روی داد؛

اختصاص بیش از 1/1 میلیارد دلار اعتبار ارزی به طرحهای اقتصادی استان یزد

اختصاص بیش از 1/1 میلیارد دلار اعتبار ارزی به طرحهای اقتصادی استان یزد
صندوق توسعه ملی از ابتدای فعالیت خود تا پایان آبان ماه 1400، در مجموع حدود 22 هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی و 1.1 میلیارد دلار اعتبار ارزی در مجموع برای بیش از 6 هزار و 300 طرح اقتصادی به استان یزد اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، این صندوق با رویکرد اصلی تبدیل بخشی از عواید نفت و گاز به ثروت های ماندگار تشکیل و در این راستا کمک به تولید کنندگان بخش خصوصی صنعت، کشاورزی، گردشگری و اشتغال روستایی در استانهای کشور را همواره در اولویت خود قرار داده است.

صندوق توسعه ملی در راستای توسعه بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری استان یزد، از ابتدای فعالیت صندوق، تا پایان آبان ماه 1400 در مجموع 1.1 میلیارد دلار از منابع ارزی خود را برای 30 طرح بزرگ اقتصادی در بخش های توسعه برق، مجتمع تولیدی آهن و فولاد و غیره اختصاص داده است.

همچنین مجموع منابع ریالی تخصیص داده شده به این استان بیش از 22 هزارمیلیارد ریال اعتبار برای بیش از 6 هزار و 300 طرح در بخش های مختلف اقتصادی اعم از نان صنعتی، آهن و فولاد، تولید صنعتی و کارخانجات تولید چینی و پلاستیک است.

شایان ذکر است؛ بیشترین منابع ریالی تخصیص داده شده از صندوق توسعه ملی به این استان به ترتیب مربوط به صنعت و معدن، گردشگری و آب و کشاورزی بوده است.

انتهای پیام/.

امتیاز به خبر :