• En
  • ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403

آغاز عملیات اجرایی انتقال آب خلیج فارس به لامرد

آغاز عملیات اجرایی انتقال آب خلیج فارس به لامرد
اجرای عملیات تامین آب آشامیدنی شهرستان های لامرد و مهر و منطقه ویژه اقتصادی لامرد امروز با حضور علوی، وزیر اطلاعات، رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، اردکانیان وزیر نیرو و مرتضی شهیدزاده، رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، دکتر شهیدزاده  که ظهر امروز به منظور آغاز عملیات اجرایی طرح تامین آب شرب و صنعت لامرد از دریا، راهی استان فارس شده بود، پس از کلنگ زنی این طرح و حضور در مراسم افتتاح گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی، ضمن بازدید از شرکت پالایش پارسیان سپهرور شهرستان مهر به اتفاق وزیر اطلاعات و صنایع؛ در جلسه تخصصی وزرا و مسوولان منطقه نیز شرکت کرد. پالایشگاه پارسیان سپهر ور شهرستان مهر از محل تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به میزان ۶۶۰ میلیون دلار در حال ساخت است.

شهرستان لامرد در ۳۷۷ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد. انتقال 15 میلیون متر مکعب آب شیرین شده در سال از طریق خط لوله انتقال در مسافتی به طول 67‌کیلومتر، افزون بر تأمین آب مورد نیاز صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به تأمین آب آشامیدنی شهری و روستایی این شهرستان نیز اختصاص می‌یابد.  8‌میلیون و 500 هزار متر مکعب از آب‌های استحصال شده برای مصرف صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران پیش خرید شده است. منطقه ویژه اقتصادی لامرد که از زیر مجموعه‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است در جنوب فارس واقع شده و بزرگ‌ترین کارخانه تولید شمش آلومینیوم کشور با ظرفیت تولید سالانه نزدیک به یک میلیون تن را در خود جای داده است.

امتیاز به خبر :