• En
  • پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

تفاهم دو هزار میلیارد تومانی در حوزه فرهنگ و هنر

تفاهم دو هزار میلیارد تومانی در حوزه فرهنگ و هنر
براساس تفاهمی بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت فرهنگ و ارشاد با سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومانی حدود ۲۰ هزار شغل در حوزه فرهنگی و هنری ایجاد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، سازمان برنامه و بودجه صبح امروز میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی بود و تفاهم نامه‌ای در حوزه فرهنگ و هنر منعقد شد.

بنا بر این تفاهم قرار است تا با تامین ۲۰۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی در سه بخش رسانه، تولید محتوای دیجیتال، و فرهنگ و هنر، ضمن سرمایه‌گذاری و توسعه در این حوزه به ایجاد اشتغال بینجامد.

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه ارقام این تفاهم عمدتا با مساعی صندوق توسعه ملی صورت می گیرد، گفت: باید اذعان کنم که صندوق توسعه ملی در جایگاه حقوقی خودش به معنی واقعی توسعه کشور را الان دنبال می کند و بار سنگینی برای دستیابی به اهداف توسعه بر دوش می کشد.

همچنین در این مراسم دکتر مرتضی شهیدزاده، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی، گفت که با این تفاهم‌نامه صندوق نیز در حوزه‌ فرهنگ وارد می‌شود که اگر این حوزه درست توسعه پیدا کند، سایر بخش‌ها نیز تغییر مثبت خواهد داشت، چرا که ریشه بسیاری از مسایل به فرهنگ بر می‌گردد. وی یادآور شد: صندوق با پیشنهاد دولت و نظر رهبری حدود ۱.۵ میلیارد دلار را برای ایجاد اشتغال در روستاها پیش بینی کرده است که امیدواریم موجب توسعه شود.

منابع پیش بینی شده حدود۱۶۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات بانکی در شهر ها و ۴۰۰۰ میلیارد تومان در بخش روستایی و عشایری تامین می‌شود. همچنین قرار بر این شد تا سود تسهیلات بانکی در شهرها با کمک یارانه‌ای دولت پرداخت شود، به طوری که سود ۱۸ درصد رایج شبکه بانکی با دو درصد کمتر در اختیار این بخش قرار گیرد. سود تسهیلات پرداختی در بخش عشایر و روستایی ۶ درصد خواهد بوددر مجموع پیش بینی می شود با اجرایی شدن این تفاهمنامه حدود ۲۰ هزار شغل در بخش فرهنگ و هنر ایجاد شود.

امتیاز به خبر :