• En
  • ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403

در نشست روسای دانشگاه‌های کیش عنوان شد:

حمایت صندوق توسعه ملی ازتولیدات دانش بنیان/تبدیل جزیره کیش به‌هاب علمی کشور

حمایت صندوق توسعه ملی ازتولیدات دانش بنیان/تبدیل جزیره کیش به‌هاب علمی کشور
رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در نشست روسای دانشگاه‌های کیش با تاکید براهمیت فعالیت دانشگاه‌ها برای نوآوری ایده‌های فنی، علمی ودانش بنیان درمنطقه آزاد کیش از حمایت کامل این صندوق ازتولیدات دانش بنیان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، نشست صمیمانه روسای دانشگاه‌های کیش بامعاون امور اقتصادی سازمان برنامه بودجه و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی با حضورغلامحسین مظفری رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، پنجشنبه هشتم خرداد در کیش با محوریت تسهیل در امر مبادلات ارزی از طریق تجهیزات و زیرساخت‌های موجود و تبدیل این جزیره  به‌ هاب علمی کشور برگزار شد.

دکتر مرتضی شهید زاده در این نشست با تاکیدبر اهمیت فعالیت دانشگاه‌ها برای نوآوری ایده‌های فنی، علمی و دانش بنیان درمنطقه آزاد کیش گفت: صندوق توسعه ملی با حمایت از تولیدات دانش بنیان که پرورش یافته دانشگاه‌ها است؛می تواند ایده‌های فنی این دانشگاه‌ها که متمایز و نوآورهستند را تجاری سازی کند.

تخصیص ارز با نرخ سود 11 درصد برای صادرات

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در رابطه با تجاری سازی ایده‌های فنی و صادرات محور عنوان کرد: ارز در نظر گرفته شده برای صادرات با نرخ 11 درصد در اختیار بخش‌های مربوطه که تولیدات داخلی دارند، اختصاص داده خواهد شد.

در این نشست،

سید حمید پورمحمدی، معاون امور اقتصادی سازمان برنامه بودجه کشور نیز در این نشست با بیان این که حمایت‌های لازم درحوزه‌های مختلف اقتصادی؛ از فعالان اقتصادی خواهد شد، گفت: با جذب قابل توجهی ازدانشجویان داخلی و خارجی در 7 پردیس بین‌المللی کیش می توانیم جهشی در منطقه آزاد کیش ایجاد کنیم که این منطقه نه تنها به عنوان جزیره گردشگری ماموریت خود را ادامه می دهد بلکه به عنوان مرکز علمی ایران میان مناطق آزاد کشور نیز مطرح شود.

معاون امور اقتصادی سازمان برنامه بودجه کشور،خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار بزرگی که دانشگاه‌های مهم و تراز اول کشور در این منطقه ایجاد کرده است، جزیره کیش می تواند به عنوان هاب علمی در کشور پیشرو باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در خصوص زیر ساخت‌های موجود به منظور توسعه دانشگاه‌ها و جذب دانشجوهای خارجی در این منطقه گفت:برنامه ‌ریزی‌ها و تمهیدات خوبی برای جذب دانشجویان مقیم خارج از کشور و دانشجویان خارجی در این منطقه پیش بینی شده است.

غلامحسین مظفری افزود: خوشبختانه بیش از 70 درصد از 6 هزار و 600 دانشجویی که در دانشگاه‌های جزیره کیش جذب شدند در مقاطع تحصیلی دکترا و تحصیلات تکمیلی مشغول به آموزش هستند.

وی بر لزوم اهمیت دانشگاه‌های برند و برتر کشور در قالب پردیس‌های بین‌المللی در جزیره کیش اشاره داشت و گفت: می توانیم با بهره گیری از ظرفیت مجموعه‌های توانمند بخش غیر دولتی و دولتی غیر علمی در کنسرسیوم‌های دانشگاه‌های بین‌المللی سرمایه گذاری کنیم تا زیرساخت‌های موجود در این منطقه تقویت شود.

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط