• En
  • ﺳﻪشنبه 28 فروردین 1403

در نشست مشترک با دبیر کل سازمان اکو بررسی شد

توسعه دیپلماسی اقتصادی ایران در کشورهای منطقه با محوریت صندوق توسعه ملی

توسعه دیپلماسی اقتصادی ایران در کشورهای منطقه با محوریت صندوق توسعه ملی
رییس و اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی در نشستی مشترک با دبیر کل سازمان اکو به بررسی ظرفیت های همکاری متقابل صندوق و کشورهای عضو این سازمان پرداختند.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، دکتر مرتضی شهید زاده رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی و اعضای هیات عامل به همراه دکتر هادی سلیمان پور، دبیر کل سازمان اکو در نشستی مشترک در خصوص راهکارهای افزایش ظرفیت های همکاری متقابل منطقه ای بین کشورهای عضو این سازمان و ایران با توجه به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به منظور گسترش ارتباطات اقتصادی و مالی با کشورهای همسایه  به رایزنی پرداختند.

در این نشست درباره چگونگی همکاری صندوق توسعه ملی به عنوان یکی از ارکان اصلی تامین مالی توسعه کشور با سازمان اکو و زیرمجموعه های اقتصادی آن که دارای سازماندهی و سوابق مناسبی در کشورهای همجوار هستند، تبادل نظر شد.

طی این گفتگو ها مقرر شد با عنایت به گستردگی ارتباطات دبیرکل اکو با مسئولان و سیاستگذاران اقتصادی در کشورهای عضو و همچنین با توجه به قوانین، مقررات و ضوابط حاکم بر هر دو دستگاه اعم از اساسنامه و راهبردهای سرمایه گذاری، زمینه های همکاری در کار گروهی مشترک در محورهای مشخص، تعریف و تبیین شود به نحوی که با مطرح شدن خروجی کارگروه و پیشنهادات صندوق در اجلاس سطوح عالی سازمان اکو اعم از اجلاس وزرا و اجلاس سران، همکاری های دو جانبه بسط و استقرار یابد.

اکو یک سازمان منطقه ای دولتی است که از سوی ایران، پاکستان و ترکیه با هدف پیشبرد همکاری های اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تاسیس شده و از سال 1992میلادی، هفت کشور شامل افغانستان، آذربایجان، قزاقستان،  قرقیزستان، تاجیکستان،  ترکمنستان و ازبکستان نیز به آن پیوسته اند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط