• En
  • چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403

باید البرز را در مسیری که به سوی رشد و تعالی می‌رود، حمایت کنیم

باید البرز را در مسیری که به سوی رشد و تعالی می‌رود، حمایت کنیم
رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: البرز سکوی پرشی برای صادرات تولیدات دانش بنیان و محصولات فنی و مهندسی است بنابراین باید برای ارائه تسهیلات به این بخش توجه ویژه ای صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، دکتر مرتضی شهیدزاده در کارگروه رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی استان البرز گفت: 60 هزار میلیارد تومان از سال 94 تاکنون از سوی صندوق توسعه ملی به صورت ریالی در اختیار طرح های کشاورزی، صنعت و معدن، دانش‌بنیان و نیز برای تولیدات مختلفی که نیاز داشته‌اند، قرار گرفته است.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه ما با سیستم بانکی عجین هستیم، اظهار کرد: بر مبنای قانون مصوب سال 94 و طی بررسی مجلس، این امکان وجود دارد که برخی از بنگاهها نتوانند از منابع ارزی استفاه کنند، به همین منظور طبق اساسنامه صندوق و نظام بانکی، بانک های عامل باید نسبت به بررسی این طرح ها اقدام کنند.

دکتر شهیدزاده  با اشاره به اینکه باید البرز را در این مسیری که در جهت رشد و توسعه پیش گرفته همراهی کنیم، افزود: این استان از مشخصه‌های زیادی برخوردار است که کمتر کسی به آن پرداخته و با وجود مراکز بزرگ تحقیقاتی در البرز، پس از تهران این استان می‌تواند مرکز محصولات دانش‌بنیان باشد.

تا کنون بیش از 310 میلیون دلار از محل منابع صندوق در این استان سرمایه گذاری شده است.

امتیاز به خبر :