• En
  • ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403

نشست مشترک هیات عامل صندوق توسعه ملی و هیات مدیره بانک توسعه صادرات

نشست مشترک هیات عامل صندوق توسعه ملی و هیات مدیره بانک توسعه صادرات
علی صالح آبادی، مدیر عامل بانک توسعه صادرات و جمعی از مدیران این بانک، با دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و جمعی از اعضای هیات عامل دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، در این نشست درباره موضوعات مختلف از جمله رفع مسایل و موانعی که در سال جاری در روند اعطا و بازپرداخت تسهیلات شناسایی شده بود، بحث و تبادل نظر شد.  در این جلسه همچنین در خصوص مسایل پیش آمده در خصوص نرخ تسعیر ارز و مشکلات گشایش حساب های ارزی گفت و گو و همفکری شد.

خاطر نشان می شود، صندوق توسعه ملي در تعامل با  بانك توسعه صادرات دو موضوع مهم را مد نظر دارد. اول حمايت از صادرات خدمات فني مهندسي شركت‌هايي كه برنده مناقصه بين‌المللي هستند، بدين شكل كه همه شركت‌هايي كه خدمات فني مهندسي صادر مي‌كنند اگر در خارج از كشور در مناقصه آن كشور برنده شده باشند حائز استفاده از تسهيلات خواهند بود و موضوع دیگر خريداران كالا و خدمات ايراني در خارج از كشورهستند که این تسهیلات شامل حال آنها نیزمی شود. بانک توسعه صادرات ایران به منظور حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی کشور و اختصاص منابع ارزان قیمت به صادرکنندگان، از سال 1391 قراردادهای عاملیت و سپرده‌گذاری ریالی و ارزی با صندوق توسعه ملی دارد.

امتیاز به خبر :