• En
  • شنبه 01 اردیبهشت 1403

صندوق نباید به سرنوشت حساب ذخیره ارزی دچار شود

صندوق نباید به سرنوشت حساب ذخیره ارزی دچار شود
رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما همه امانت داریم و موظفیم منابع صندوق را به سرمایه های زاینده تبدیل کنیم که خدای نکرده صندوق توسعه ملی به سرنوشت حساب ذخیره ارزی دچار نشود.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی مرتضی شهیدزاده روز یکشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری قزوین برگزار شد، گفت: این صندوق متعلق به بخش خصوصی است و حتی اگر دولت نیاز به منابع داشته باشد باید با دستور مقام معظم رهبری از این صندوق منابعی را به صورت تسهیلات دریافت کند. وی گفت: صندوق توسعه ملی براساس سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و براساس تجارب حاصل از کارکرد ذخیره ارزی ایجاد شده است و مجموعه ای از ارکان نظام بر آن نظارت دارد چون منابع آن امانت نسل های آینده است. شهیدزاده اضافه کرد: هدف از تاسیس صندوق توسعه ملی حفظ سهم نسل های آینده از منابع نفت، گاز و فراورده های نفتی و تبدیل بخشی از منابع به ثروت های ماندگار است.

 وی با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات به بخش خصوصی، سرمایه گذاری در بازارهای پولی و اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی از جمله مصارف این صندوق هستند افزود: اهداف این صندوق وارد کردن ارز از خارج به کشور است و ما باید به عنوان حامی و نگهبان این صندوق اهداف و سیاست های مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و هیات امنای صندوق را اجرا کنیم.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: قزوین ظرفیت های بسیاری خوبی در بخش های مختلف دارد و سرمایه گذاران به دلیل نزدیکی به تهران و دارا بودن زیرساخت های ریلی و فرودگاهی استقبال بسیار خوبی برای حضور در استان خواهند داشت و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد.

وی گفت: حمایت از طرح های آبیاری نوین، محیط زیست ، توسعه واحدهای دام پروری،تقویت زنجیره گوشت قرمز و سفید، طرح های زیرساخت ریلی، تقویت گردشگری، احداث و تامین هتل، مراکز اقامتی، مجتمع های رفاهی و ... در این صندوق مصوب شده و در اولویت ما قرار دارند.

شهیدزاده افزود: صندوق توسعه ملی برای توسعه مناطق محروم نیز از طرح های مصوب با نرخ چهار درصد ارزانتر حمایت می کند و برای حمایت از طرح های صنایع دانش بنیان نیز پشتیبانی کامل دارد.

دکتر شهید زاده در سفر  روز یکشنبه خود به استان قزوین علاوه بر شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی از طرح تصفیه خانه و  انتقال 60 میلیون متر مکعبی آب شرب از طالقان به قزوین نیز بازدید کرد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط