• En
  • شنبه 01 اردیبهشت 1403

در مراسم امضاي تفاهم‌نامه برنامه توليد و اشتغال بخش كشاورزي تعیین شد

سهم 4000 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی در ایجاد اشتغال بخش کشاورزی

سهم 4000 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی در ایجاد اشتغال بخش کشاورزی
بر اساس تفاهم نامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی برای ایجاد 82 هزار و 300 فرصت شغلی برنامه ریزی شده که اعتبار مورد نیاز آن بالغ بر17 هزار میلیارد تومان است؛ سهم صندوق توسعه ملی از این رقم چهار هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی؛ صبح امروز در محل سازمان برنامه و بودجه کشور آیین امضا و مبادله تفاهم نامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه جهاد کشاورزی با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و مرتضی شهیدزاده رییس صندوق توسعه ملی برگزار شد.

نوبخت در این نشست ضمن تقدیر ازعملکرد صندوق توسعه ملی که در راستای تکالیف قانونی، قسمتی از منابع خود را به موضوع حمایت از طرح های حوزه آب و کشاورزی اختصاص داده است گفت: از مقام معظم رهبري هم تقدير و تقديس مي‌كنيم كه اجازه دادند که يك ميليارد دلار از محل صندوق توسعه ملي براي توسعه بخش اشتغال (موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷) برداشت و هزينه كنيم.

در این تفاهم نامه برای ایجاد 82 هزار و 300 فرصت شغلی برنامه ریزی شده که اعتبار مورد نیاز آن 17 هزار میلیارد تومان است؛ سهم صندوق توسعه ملی از این رقم چهار هزار میلیارد تومان تعیین شده است.
از اعتبار مورد نیاز این برنامه، هفت هزار و 500 میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات بانکی، چهار هزار میلیارد تومان از محل قانون اعطای تسهیلات مناطق روستایی و ٨٨٧ میلیارد تومان نیز توسط یارانه ای که سازمان برنامه و بودجه می دهد، تامین خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: ۱۷ هزار و ۲۵۲ ميليارد تومان كه براي انجام اين امر لحاظ شد، هيچ ربطي به نوسان‌هاي نرخ ارز و تحريم ها ندارد و تمام اين منابع از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۳۹۷ كل كشور تأمين شده است.

امتیاز به خبر :