• En
  • چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403

بازدید رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی از بزرگترین طرح پرورش ماهی در غرب آسیا

بازدید رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی از بزرگترین طرح پرورش ماهی در غرب آسیا
دکتر مرتضی شهیدزاده رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی با هیات همراه از بزرگترین طرح پرورش ماهی در قفس در غرب آسیا در شهر چارک استان هرمزگان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، دکتر مرتضی شهید زاده، رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی، به همراه فریدون همتی، استاندار هرمزگان، سیف  اله حقیقی قائم مقام شیلات و اعضای هیات عامل صندوق صبح امروز از طرح پرورش ماهی در قفس به ظرفیت 5 هزار تن در سال که بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در غرب آسیاست بازدید کردند.

این طرح که در روستای گرزه بخش شیبکوه(جز مناطق محروم کشور) شهرستان بندر لنگه واقع است  با تسهیلات اعطایی صندوق به مبلغ 690 میلیارد ریال به ظرفیت تولید 3 هزار تن در سال رسیده که در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه بزرگترین است.  قرار است ظرفیت این مزرعه تا پایان سال 98 به 5 هزار تن برسد.

پرورش ماهی در قفس در دریا و در محیط طبیعی آبزیان علاوه بر کاهش هزینه نسبت به پرورش ماهی در استخرهای خاکی یا دستگاه‌های مداربسته، به سبب سهولت و اقتصادی بودن درمان علیه انگل‌ها و بیماری‌ها و آلودگی ها، در مقایسه با استخرهای خاکی و سیستم‌های مداربسته اطمینان از سلامت محصولات تولیدی  نیز بیشتر خواهد بود.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط